Strefa dziecka

Witamy w strefie dziecka

Przedstawiamy Wam – Rodzice naszą ofertę skierowaną dla najmłodszych gości naszej kawiarni.
Tworząc listę proponowanych przez Nas zajęć, opierałyśmy się w dużej mierze na własnych doświadczeniach jako mamy, które aktywnie uczestniczą we wspieraniu rozwoju Naszych pociech.

Jesteśmy przekonane, że udało nam się stworzyć ofertę ciekawą, różnorodna, pobudzającą ciekawość otaczającego świata – zarówno dla tych najmłodszych, jak i tych ciut starszych.

Zabawy fundamentalne
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

W duchu bliskości, poczucia bezpieczeństwa poprzez zabawę będziemy budować w dziecku fundamenty potrzebne do wykształcenia twórczych i samodzielnych osobowości gotowych na wyzwania współczesnej rzeczywistości.
Na zajęciach będziemy:
– śpiewać i tańczyć,
– uczyć się dziecięcych masażyków, wierszyków, wyliczanek,
– odkrywać różne faktury, tekstury, kolory, wzory,
– dotykać, malować, lepić, mieszać, sypać, dopasowywać,
– poznamy świat smaków i zapachów,
– czasem będziemy się również kreatywnie brudzić!
W trakcie zajęć będziemy aktywnie spędzać czas ze swoją pociechą w gronie innych dzieci i rodziców. Wspólnie będziemy również przygotowywać domowe, sensoryczne zabawki oraz materiały/dzieła plastyczne.


Alicja Majcherek– z wykształcenia biolog oraz nauczyciel, animator czasu wolnego, trener sensoplastyki, doradca chustowy. Miłośniczka zwierząt, kolekcjonerka kolorowych kartek, pianek i artykułów dekoracyjnych. Zakochana w mężu i rocznej córce, dzięki którym odkrywa siebie codziennie na nowo.

Zajęcia umuzykalniające z elementami metody Gordona
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Zajęcia muzyczne wykorzystujące elementy teorii Edwina Eliansa Gordona, podczas których dzieci od najmłodszych lat wprowadzane są w świat muzycznej różnorodności, skal i rytmów. W trakcie spotkań uczestnicy mają szansę rozwinąć swoją kreatywność, ponieważ zachęcane są do podejmowania muzycznego dialogu z prowadzącym, współtworzą formę zajęć poprzez swoje spontaniczne reakcje. Maluchy świetnie się bawią doskonaląc jednocześnie rozwój mowy i motoryki.

Nasze spotkania są także wspaniała forma rozbudowania poczucia bliskości rodzica z dzieckiem. Zajęcia odbywają się na dywanie i trwają 45 minut; w tym zawarty jest czas na adaptacje przed rozpoczęciem części właściwej (trwającej 30 minut) oraz na rozluźnienie po.
Zajęcia dla dzieci od urodzenia do 3 lat.

Prowadząca zajęcia
Dominika Michalak – absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie altówki. Swoja przygodę z muzyka rozpoczęła w wieku 7 lat. Na co dzień udziela się aktywnie w rożnych projektach kameralnych i orkiestrowych oraz stale pogłębia swoja wiedzę i doświadczenie dotyczące rozwoju muzycznego najmłodszych. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Zabawy logopedyczne
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Grupa w trakcie tworzenia.

Sprawdź: Trening słuchowy Magdaleny Krawczun

Serdecznie zapraszamy na wartościowe i przyjemne zajęcia na których gości:

  • śpiew, taniec, ogólnorozwojowe ćwiczenia gimnastyczne, trening uważnego słuchania ze zrozumieniem, ćwiczenia narządów mowy, wspólne zabawy „naszego dzieciństwa” oraz niespodzianka z tajemniczej skrzyni dla każdego uczestnika.
  • aktywności z rodzicem/opiekunem wspierają prawidłowy rozwój poznawczy, fizyczny, psychiczny i emocjonalny dziecka oraz przyczyniają się do pozytywnych relacji.
  • Dodatkowo zajęcia w są świetną okazją do nauki przebywania z innymi, co wpływa na szybszą adaptację w przedszkolu.

Korzyści dla dziecka i rodzica/opiekuna:

  • ogólne wzmocnienie ciała
  • poprawa koncentracji
  • chęć i radość z przebywania wśród innych osób, które kształci dyscyplinę, uczy współpracy, „zdrowej”rywalizacji, czekania na swoją kolej
  • uczucie lekkości i rozluźnienia
  • pozytywne relacje dziecko – rodzic/opiekun ❤

Zajęcia dla dzieci od 1. roku życia do 3 lat.

Ważne !!
Ćwiczymy w skarpetkach z antypoślizgiem, lub najlepiej na boso !!
Proszę wziąć ze sobą wygodny strój sportowy oraz butelkę wody do picia dla dziecka i rodzica/opiekuna !!

Prowadząca zajęcia
Magdalena Krawczun – instruktor zajęć muzyczno-ruchowych, trenerka fitness, certyfikowany praktyk prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, pedagog, logopeda kliniczny, szkoleniowec, autorka programu i pomocy dydaktycznej Trening słuchowy Magdaleny Krawczun, mama.

Robo – klocki – programowanie LEGO
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Grupa w trakcie tworzenia.

Zajęcia z programowania są połączeniem nauk ścisłych z… zabawą! Dzieci uczą się doświadczając. Zajęcia kształtują logiczne myślenie, umiejętność podejmowania decyzji. Pierwszym etapem zajęć jest budowa z uwielbianych klocków Lego wg własnych wyobrażeń, następnie z pomocą prowadzącego wybrane budowle przekształca się na programowanie. Jednym z celów zajęć jest rozwój wyobraźni i kreatywności dzieci. Ponadto dzieci uczą się pracy zespołowej i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Na zajęciach dzieci wykorzystują znane, odpowiednie dla danej grupy wiekowej zestawy klocków Lego.

Czego nauczą Robo – klocki?
Konstruowanie zwierzaka wg własnego pomysłu, nauka kształtów, kolorów, współpracy i i stosowania reguł,. Dzieci będą się uczyć także opowiadania i słuchania bajek.
Dzieci starsze będą pracować na bardziej skomplikowanych zestawach w połączeniu z prostymi elementami programowania.

Zajęcia dla dzieci 2-4 lat oraz 5-7 lat

Prowadzący zajęcia
Zarządzający kadrą prowadzących – Konrad Jurga – właściciel firmy informatycznej, członek zarządu Centrum Rozwoju Projektów Informatycznych Sp. Z o.o oraz przedstawiciel projektu ROBOKLOCKI. Pasjonat klocków, prywatnie tata.
Prowadzący zajęcia to nauczyciele, pedagodzy – pasjonaci Lego.

Taniec
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Zajęcia zawieszone.

Anna Radojewska – tancerka najwyższej międzynarodowej klasy S.

Swój warsztat taneczny zdobywała u najlepszycz szkoleniowców od Polski poprzez Niemcy, Francję, Kanadę kończąc na Nowym Jorku. Tam pracowała jako instruktor i choreograf w jednej z najsłynniejszch szkół Arthur Murray School od Dance. Trzykrotnie doceniona amerykańską nagrodą Top Instructor. Po powrocie z USA trenowanie par turniejowych zamieniła na prowadzenie zajęć tanecznych z najmłodszymi, ponieważ wie, że dobre podstawy owocują pózniej sukcesami 🙂

Dodatkowo współpracuj z telewizja Polsat jako ekspert i komentator zawodów tanecznych.

Spotkania chustowe
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Spotkania chustowe i nie tylko 😊 Dla wszystkich mam i tatusiów (także przyszłych), którzy chcieliby spotkać się z rodzicami z okolicy, porozmawiać z innymi dorosłymi i miło spędzić czas 😊
Gosia Mikulska, doradca noszenia dzieci po szkole ClauWi opowie o tym, jak bezpiecznie nosić malucha w chustach i nosidłach miękkich, jak wybrać tą idealną chustę. Nasze spotkania to także czas na wymianę doświadczeń, radości i trudów macierzyństwa.

Sensoplastyka
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Warsztat sensoplastyki -sensoplastyka to zajęcia z wykorzystaniem wyłącznie bezpiecznych dla Maluszków produktów spożywczych.

Wspiera wszystkie zmysły dziecka i angażuje je jednocześnie. Tym samym wspiera poprawną integrację zmysłów. Warsztat uczy dzieci odwagi w poznawaniu świata, zaspokaja ciekawość Małego Człowieka odnośnie różnych gęstości, struktur i faktur :); uwalnia kreatywność i zapewnia morze dobrej zabawy.”

 

Siódme niebo
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Grupa w trakcie tworzenia.

SIÓDME NIEBO – CZYLI JAK STWORZYĆ SZCZĘŚLIWY DOM?

WARSZTATY (SPOTKANIA) DLA RODZICÓW

Geneza projektu

Rodzicielstwo to wyzwanie. Łatwo pogubić się w wielości pomysłów i trendów na wychowywanie dzieci. Często są one niespójne, chaotyczne, przypadkowo znalezione w sieci. Aby lepiej zrozumieć problem, warto zapoznać się z wynikami badania kompetencji wychowawczych przeprowadzonego przez Agencja Millward Brown SMG/KRC.

Przebadano 1001 Polaków- rodziców powyżej 18 roku życia. Badano postawy, umiejętność reagowania na problemy dzieci, podstawowe wiadomości z obszaru psychologii rozwojowej. Wyniki przedstawiono na skali 1 (niedostatecznie) – 6 (celująco). Aby „zdać” należało zdobyć 68 punktów na 114 możliwych.

Wyniki badania to: 17% – ocena 1, 41% =2, 34% = 3, 6% = 4, 2% = 2, 0% – ocena 6.

Równocześnie większość badanych deklaruje chęć budowania prawidłowych relacji dziećmi. 65% uważa, ze rozmowa jest kluczowym elementem tworzenia prawidłowych relacji, 78% bardzo chciałoby, aby opierały się one na wzajemnym szacunku i zrozumieniu uczuć.

Jednak tylko 18% badanych empatycznie i świadomie reaguje na trudne sytuacje w życiu swoich dzieci, zaś 23% oskarża i ocenia swoje dziecko. Tylko 48% konstruktywnie chwali swoje dziecko budując w nim wysokie, stabilne poczucie własnej wartości. Aż 46% wyręcza je w wykonywaniu codziennych zadań hamując proces usamodzielniania się dziecka i odważnego wchodzenia przez nie w trudne sytuacje życiowe.

Wiele wymaga się od rodziców, ale niewiele się robi aby ich konstruktywnie wspierać. Nowoczesne technologie sprawiają, że rodzice mają teoretyczną wiedzę na temat najnowszych metod wychowywania dzieci i ogromną potrzebę, aby napotkane pomysły wcielać w życie, niestety brakuje im metod i narzędzi aby nie robić błędów i osiągać wychowawcze sukcesy.

„(7)Siódme niebo – jak stworzyć szczęśliwy dom?” to gotowa odpowiedź na obserwowany w środowisku rodziców problem.  Cykl 7 spotkań z psychologiem/ trenerem ułatwi dopasowanie modelu wychowawczego do indywidualnych potrzeb każdego z rodziców biorących udział w projekcie. W trakcie spotkań wypracujemy gotowe metody wychowawcze, omówimy pomysły, rozwiejemy wątpliwości i zainspirujemy się wzajemnie.

Założenia projektu

Udział w projekcie podniesie jakość funkcjonowania rodziny. Ułatwi komunikację pomiędzy jej członkami. Pozwoli na lepsze radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Stanie się inspiracją do słuchnia I rozumienia dziecka i  mądrego wspierania go w rozwoju.

Program spotkań

  1. Niedaleko pada jabłko… – zaproszenie do refleksji
  • Ja jako rodzic – moje mocne strony, pomysły, marzenia
  • Wzorce, schematy, nawyki, które mam z domu
  • Jak widzą mnie inni członkowie rodziny?

 

  1. Oto ja – o dziecku słów kilka
  • Jak rozwija się dziecko – czego się spodziewać?
  • Podstawowe potrzeby w poszczególnych okresach
  • Fazy buntu i kryzysu – jak je przetrwać?
  1. Trzy światy – o systemie i jego powiązaniach
  • Dziecko – dom – szkoła – jak osiągnąć harmonię?
  • Uczucia, potrzeby – metody osiągania kompromisu
  • Wszyscy jesteśmy ważni – jak dbać o siebie nawzajem?
  1. Słowa mają moc – o komunikacji
  • Słucham, mówię, pytam – jak osiągnąć porozumienie?
  • Język żyrafy – porozumienie bez przemocy w prostym schemacie
  • Co rani? Co wzmacnia relacje?
  1. Wielkie emocje małych ludzi – o tym czego nie doceniamy
  • Czym są emocje?
  • Złość – jak sobie z nią radzić?
  • Język empatii
  1. Burza w szklance wody – o kłótni
  • Spirala złych emocji
  • Konflikt ukryty i jego konsekwencje
  • Metody rozwiązywania trudnych sytuacji
  1. Mały mistrz – o mądrym towarzyszeniu w rozwoju
  • Motywowanie, chwalenie
  • Wspieranie w osiąganiu sukcesów
  • Usamodzielnianie dziecka

Forma

W trakcie warsztatów uczestnicy będą wymieniać się swoimi doświadczeniami, aktywnie ćwiczyć kompetencje rodzicielskie, pogłębiać wiedzę na temat świadomego rodzicielstwa i korzyści płynących z wychowania dziecka bez stosowania przemocy. Warsztaty będą prowadzone w sposób aktywizujący uczestników, przy użyciu plansz rozwoju, kart projekcyjnych, ćwiczeń w grupach i w parach, filmów, case study, dyskusji oraz prezentacji. Uczestnicy będą mieli przestrzeń do swobodnego dzielenia się refleksjami, spostrzeżeniami i doświadzceniami.

Przewidywane efekty

Ukończenie projektu „Siódme niebo – czyli jak stworzyć szczęsliwy dom?” przełoży się na podniesienie:

  • kluczowych kompetencji rodzicielskich w zakresie komunikowania empatycznego, wzajemnego rozumienia uczuć i potrzeb członków rodziny,
  • umiejetności wspierania dziecka w rozwoju i umiejętnym motywowaniu go do emocjonalnego i poznawczego „wzrostu”,
  • świadomości doboru metod wychowawczych i narzędzi radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
  • jakości tworzenia więzów rodzinnych – zapewniajaćych dziecku poczucie bezpieczeństwa i przynależności,
  • rozumienia i prawidłowego funkcjonowania rodziny na linii: dziecko – dom – szkoła.

 

Prowadząca

Agnieszka Bogusz – psycholog,trener, pedagog. Współautorka warsztatów dla rodziców „Twoje szczęśliwe dziecko” i dla par „Bo kłócimy się z miłości”. Autorka  publikacji opracowanych na potrzeby nauczycieli z Warszawy biorących udział w programie „Akademia wychowawcy”. Empatyczna pasjonatka rozmów o tym, co najważniejsze – o relacjach, bliskości i prawdziwej komunikacji. Mama 1, 5 rocznej Alicji.

Koszt udziału w projekcie

Cykl warsztatów dla rodziców to 7 spotkań – łącznie 42 godziny – o wartości 350 zł od osoby. W przypadku uczestnictwa obojga rodziców obie osoby płacą 80 zł za spotkanie. W koszty wliczone są materiały dla uczestników oraz poczęstunek.

Więcej informacji/ zapisy

Kontakt telefoniczny: 780004617 (Agnieszka Bogusz) lub mailowy: abogusz@warsztaty.gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„SIÓDME NIEBO – CZYLI JAK STWORZYĆ SZCZĘŚLIWY DOM?”

CYKL SPOTKAŃ ZE SOBĄ JAKO RODZICEM – WARSZTATY DLA TYCH, KTÓRY CHCĄ WIĘCEJ

Porozmawiamy o…

  1. Niedaleko pada jabłko… – zaproszenie do refleksji
  • Ja jako rodzic – moje mocne strony, pomysły, marzenia
  • Wzorce, schematy, nawyki, które biorę z domu rodzinnego
  • Jak widzą mnie inni członkowie rodziny?
  1. Oto ja – o dziecku słów kilka
  • Jak rozwija się dziecko – czego się spodziewać?
  • Podstawowe potrzeby w poszczególnych okresach
  • Fazy buntu i kryzysu – jak je przetrwać?
  1. Trzy światy – o systemie i jego powiązaniach
  • Dziecko – dom – szkoła – jak osiągnąć harmonię?
  • Uczucia, potrzeby – metody osiągania kompromisu
  • Wszyscy jesteśmy ważni – jak dbać o siebie nawzajem?
  1. Słowa mają moc – o komunikacji
  • Słucham, mówię, pytam – jak osiągnąć porozumienie?
  • Język żyrafy – porozumienie bez przemocy w prostym schemacie
  • Co rani? Co wzmacnia relacje?
  1. Wielkie emocje małych ludzi – o tym co niewidzialne
  • Czym są emocje?
  • Złość – jak sobie znią radzić?
  • Język empatii
  1. Burza w szklance wody – o kłótni
  • Spirala złych emocji
  • Konflikt ukryty i jego konsekwencje
  • Metody rozwiązywania trudnych sytuacji
  1. Mały mistrz – o mądrym towarzyszeniu w rozwoju
  • Motywowanie, chwalenie
  • Wspieranie w osiąganiu sukcesów
  • Usamodzielnianie dziecka

 

Będziemy dyskutować, pytać, śmiać się, pisać, oglądać filmy, słuchać historii i inspirować się nawzajem. Zastanowimy się jak być świadomym rodzicem, mądrze wspierać dziecko, zapewnić mu lepszy start i dbać o wszystkich członków rodziny. Gwarantuję, że nasza dobra zabawa przełoży się na solidną naukę.

O mnie

Agnieszka Bogusz – psycholog,trener, pedagog. Współautorka warsztatów dla rodziców „Twoje szczęśliwe dziecko” i dla par „Bo kłócimy się z miłości”. Autorka  publikacji opracowanych na potrzeby nauczycieli z Warszawy biorących udział w programie „Akademia wychowawcy”. Empatyczna pasjonatka rozmów o tym, co najważniejsze – o relacjach, bliskości i prawdziwej komunikacji. Mama 1, 5 rocznej Alicji– zwanej Szogunkiem J

Przebieg projektu

Spotkamy się 7 razy  – raz w miesiącu w sobotę w godzinach 10:00 – 16:00. Zaczniemy od pierwszego tygodnia października. Koszt jednego spotkania to 50 zł od osoby – 80 zł od pary rodziców. W cenę wliczony jest poczęstunek – kawa, herbata, coś słodkiego oraz ksera materiałów. Po zajęciach grupowych chętnie zostanę na krótkie konsultacje indywidualne (w razie potrzeby).

Kontakt/ informacje

Zapraszam do kontaktu i zapisów – telefonicznie: 780004617 lub mailowo: abogusz@warsztaty.gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielskie SPA – Osiągnij harmonię w relacji ze sobą i z innymi

IDEA PROJEKTU

Blisko 700 godzin spotkań i długich rozmów z nauczycielami, pedagogami i psychologami z całej Polski uzmysłowiło nam wzajemnie, że bez prawdziwej relacji niemożliwe jest oddzialywanie na ucznia w systemie szkolnym. Właśnie dlatego umiejętność tworzenia więzi jest podstawową kompetencją nauczyciela, który chce być również wychowawcą i autorytetem dla swoich uczniów. Aby budować szczere, autentyczne i oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu relacje niezbędne jest rozumienie siebie i chęć poznania i zrozumienia ucznia. „Nauczycielskie SPA” to cykl spotkań, będących okazją do zobaczenia siebie i drugiej osoby w trakcie budowy relacji. Przyjrzenia się potrzebom, reakcjom, mechanizmom tego procesu. Projekt jest też okazją do pogłębienia umiejętności diagnozowania i budowania spójnego obrazu klasy jako grupy. Każde spotkanie to pakiet gotowych narzędzi psychologiczno – trenerskich, które, wniosą nową jakość w wykonywanie zawodu nauczyciela. Prezentowane w trakcie spotkań metody mają na celu chronić i wzmacniać pedagoga, pomóc mu odnaleźć sposoby czerpania satysfakcji z pracy z dziećmi i młodzieżą, a tym samym przekładać się na podniesienie jakości pełnionych obowiązków wychowawcy, umiejętność automotywacji i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.

ZAŁOŻENIA PROJEKTU

Cel projektu to udzielenie wsparcia psychologicznego nauczycielom, przekazanie im gamy narzędzi do pracy z takimi zjawiskami jak: opór grupy, „trudny uczeń”, obserwacja grupy, rozumienie podstawowych mechanizmów psychologicznych, konstruowanie nowych narzędzi do obserwacji ucznia w systemie szkolnym.

PROGRAM SPOTKAŃ

  1. Rozumienie siebie

Ciało —umysł —emocje —relaks

  • Jaki/jaka jestem? Co ma na mnie wpływ? Skąd czerpię energię?
  • Czego potrzebuje moje ciało? Czego potrzebuje mój umysł? Jak dbam o swoje potrzeby?
  • Co mnie motywuje do pracy? Z jakimi typami uczniów dogaduję się najlepiej? Dlaczego akurat z takimi? Jak widzą mnie uczniowie?
  • Mój emocjonalny barometr, jak odczytuję sygnały z mojego ciała i umysłu? Co znimi robię?

Narzędzia: sposoby rozładowywania stresu w ciele i w umyśle, metody automotywacji, ćwiczenia i trening relaksacyjny.

  1. Rozumienie ucznia

Osobowość –– temperament — predyspozycje —motywacja

  • Co wpływa na zachowania ucznia? Rodzaje osobowości, cechy temperamentalne, środowisko rodzinne, znajomi. Jak zdiagnozować ucznia pod tym kątem?
  • Jak komunikować się z poszczególnymi typami uczniów? Jakie zadania będą dla nich motywujące?
  • Skąd się biorą negatywne emocje? Czemu służą? Jak się manifestują?
  • Jak prowadzić rozmowy indywidualne i udzielać informacji zwrotnej w sytuacjach trudnych?
  • Jak kształtować w uczniu poczucie własnej wartości? Czym jest wspieranie we „wzroście”?
  • Czym interesują się uczniowie? Jak korzystać z takiej wiedzy na potrzeby kształtowania postaw, manifestujących się pożądanymi zachowaniami?

Narzędzia: metody obserwacji ucznia, słowa – klucze do każdego typu osobowości, plansza metod pracy z uwzględnieniem takiej wiedzy na potrzeby kształtowania postaw uczniowskich naturalnych predyspozycji poszczególnych uczniów, FUKO – schemat udzielania informacji zwrotnej.

  1. Rozumienie grupy.

Proces grupowy —agresja —opór

  • Kogo potrzebuje grupa w poszczególnych fazach swojego rozwoju?
  • Jak dopasowywać metody pracy z klasą do fazy, przez którą przechodzi ona jako grupa?
  • Jak obserwować grupę i rozpoznawać role, które pełnią w niej poszczególni uczniowie?
  • Jak radzić sobie z oporem w grupie oraz zachowaniami przemocowymi?
  • Emocjonalne życie grupy – czyli jak działa spirala negatywnych emocji? Czym jest konflikt ukryty?
  • Czym jest Trójkąt Dramatyczny? Czy możłiwe jest efektywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych?

Narzędzia: prezentacja faz grupowych, schemat analizy własnego stylu pracy z klasą, sposoby przezwyciężania oporu i rozładowywania napięc, materiał wiedzowy na temat Trójkąta Dramatycznego w ujęciu Analizy Transakcyjnej, piramida przebiegu konfliktu.

  1. Narzędziownik psychologiczno – trenerski.

Prezentacja wybranych metod pracy z grupą w zawodzie psychologa – trenera.

  • scenariusze lekcji wychowawczych
  • karty projekcyjne
  • mapy rozwojowe
  • indywidualne plansze pracy z problemem
  • „Metoda bez obwiniania” – narzędzie rozwiązywania sytuacji trudnych
  • metody socjometryczne : „Pajęczyna” – sposoby obserwacji klasy jako grupy
  • test ról grupowych Belbina

FORMA

Spotkania z cyklu „Nauczycielskie SPA” będą prowadzone metodą dowolną dopasowaną do potrzeb i „stanu emocjonalnego” grupy. Będę zachęcała (ale nie narzucała) do aktywnego udziału. Wykorzystam różnorodne metody – testy, prezentacje, mini – wykład, dyskusję pogłebioną, filmy, ćwiczenia. Warsztaty będą wzbogacone o metody relaksujące i ćwiczenia rozluźniające i odprężające zarówno ciało jak i umysł. Uczestnicy będą mieli przestrzeń do swobodnego dzielenia się refleksjami, spostrzeżeniami i doświadczeniami.

PRZEWIDYWANE EFEKTY

Udział w spotkaniach przełoży się na:

  • podniesienie kompetencji wychowawczych kadry pedagogicznej
  • przeciwdziałanie frustracji, autoagresji i „wplątaniu” w mechanizm spirali wypalenia zawodowego
  • podniesienie umiejętności radzenia sobie w stresujących sytuacjach, dbania i chronienia siebie w trudnych sytuacjach.
  • przeszkolenie w zakresie używania innowacyjnych narzędzi – kart projekcyjnych, metafor, pytań coachingowych stymulujących rozwój empatii i inteligencji emocjonalnej.

 

PROWADZĄCA

Agnieszka Bogusz – jestem psychologiem,trenerem, pedagogiem. Od wielu lat prowadzę warsztaty dla nauczycieli i pedagogów szkół podstawowych, gimnazjalnych i liceów w całej Polsce. Opracowałam zestaw gotowych scenariuszy lekcji wychowawczych na potrzeby nauczycieli z Warszawy biorących udział w programie „Akademia wychowawcy”. Stworzyłam i współprowadziłam  warsztaty dla rodziców „Twoje szczęśliwe dziecko” i dla par „Bo kłócimy się z miłości”. O relacjach, bliskości prawdziwej komunikacji mogę rozmawiać godzinami…

KOSZT UDZIAŁU W PROJEKCIE

Cykl warsztatów „Nauczycielskie SPA” to 16 godzin pracy grupowej w podziale na 4 spotkania – o wartości 240 zł od osoby. W przypadku udziału całego grona pedagogiczne warsztaty mogą odbyć się w szkole, a cena ulec negocjacjom. W koszty wliczone są materiały dla uczestników oraz słodki poczęstunek.

WIĘCEJ INFORMACJI/ ZAPISY

Kontakt telefoniczny: 780004617 (Agnieszka Bogusz) lub mailowy: abogusz@warsztaty.gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielskie SPA – Osiągnij harmonię w relacji ze sobą i innymi

KSZTAŁTUJĄ NAS I SĄ AUTORYTETM, CI KTÓRYM UFAMY.

Cykl spotkań o tym jak zadbać o siebie, budować szczere i dobre relacje i czerpać satysfakcję z pracy z dziećmi i młodzieżą.

PROPONOWANY PROGRAM

  1. Rozumienie siebie

Ciało —umysł —emocje —relaks

  • Jaki/jaka jestem? Co ma na mnie wpływ? Skąd czerpię energię?
  • Czego potrzebuje moje ciało? Czego potrzebuje mój umysł? Jak dbam o swoje potrzeby?
  • Co mnie motywuje do pracy? Z jakimi typami uczniów dogaduję się najlepiej? Dlaczego akurat z takimi? Jak widzą mnie uczniowie?
  • Mój emocjonalny barometr, jak odczytuję sygnały z mojego ciała i umysłu? Co znimi robię?

Narzędzia: sposoby rozładowywania stresu w ciele i w umyśle, metody automotywacji, ćwiczenia i trening relaksacyjny.

  1. Rozumienie ucznia

Osobowość –– temperament — predyspozycje —motywacja

  • Co wpływa na zachowania ucznia? Rodzaje osobowości, cechy temperamentalne, środowisko rodzinne, znajomi. Jak zdiagnozować ucznia pod tym kątem?
  • Jak komunikować się z poszczególnymi typami uczniów? Jakie zadania będą dla nich motywujące?
  • Skąd się biorą negatywne emocje? Czemu służą? Jak się manifestują?
  • Jak prowadzić rozmowy indywidualne i udzielać informacji zwrotnej w sytuacjach trudnych?
  • Jak kształtować w uczniu poczucie własnej wartości? Czym jest wspieranie we „wzroście”?
  • Czym interesują się uczniowie? Jak korzystać z takiej wiedzy na potrzeby kształtowania postaw uczniowskich?

Narzędzia: metody obserwacji ucznia, słowa – klucze do każdego typu osobowości, plansza metod pracy z uwzględnieniem naturalnych predyspozycji poszczególnych uczniów, FUKO – schemat udzielania informacji zwrotnej.

  1. Rozumienie grupy.

Proces grupowy —agresja —opór

  • Kogo potrzebuje grupa w poszczególnych fazach swojego rozwoju?
  • Jak dopasowywać metody pracy z klasą do fazy, przez którą przechodzi ona jako grupa?
  • Jak obserwować grupę i rozpoznawać role, które płęnią w niej poszczególni uczniowie?
  • Jak radzić sobie z oporem w grupie oraz zachowaniami przemocowymi?
  • Emocjonalne życie grupy – czyli jak działa spirala negatywnych emocji? Czym jest konflikt ukryty?
  • Czym jest Trójkąt Dramatyczny? Czy możłiwe jest efektywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych?

Narzędzia: prezentacja faz grupowych, schemat analizy własnego stylu pracy z klasą, sposoby przezwyciężania oporu i rozładowywania napięc, materiał wiedzowy na temat Trójkątu Dramatycznego w ujęciu Analizy Transakcyjnej, piramida przebiegu konfliktu.

  1. Narzędziownik psychologiczno – trenerski.

Prezentacja wybranych metod pracy z grupą w zawodzie psychologa – trenera.

  • scenariusze lekcji wychowawczych
  • karty projekcyjne
  • mapy rozwojowe
  • indywidualne plansze pracy z problemem
  • „Metoda bez obwiniania” – narzędzie rozwiązywania sytuacji trudnych
  • metody socjometryczne : „Pajęczena” – sposoby obserwacji klasy jako grupy
  • test ról grupowych Belbina
  • „Język żyrafy” – schemat komunikacyjny w nurcie Porozumienia bez Przemocy

FORMA

Metody pracy będą dostosowane do potrzeb, wymagań i chęci grupy. Będę zachęcała (ale nie narzucała) do aktywnego udziału. Wykorzystam różnorodne metody – testy, prezentacje, mini – wykład, dyskusję pogłebioną, filmy, ćwiczenia. Warsztaty będą wzbogacone o metody relaksujące i ćwiczenia rozluźniające i odprężające zarówno ciało jak i umysł. Uczestnicy będą mieli przestrzeń do swobodnego dzielenia się refleksjami, spostrzeżeniami i doświadzceniami.

O MNIE

Agnieszka Bogusz – jestem psychologiem,trenerem, pedagogiem. Od wielu lat prowadzę warsztaty dla nauczycieli i pedagogów szkół podstawowych, gimnazjalnych i liceów w całej Polsce. Opracowałam zestaw gotowych scenariuszy lekcji wychowawczych na potrzeby nauczycieli z Warszawy biorących udział w programie „Akademia wychowawcy”. Stworzyłam i współprowadziłam  warsztaty dla rodziców „Twoje szczęśliwe dziecko” i dla par „Bo kłócimy się z miłości”. O relacjach, bliskości prawdziwej komunikacji mogę rozmawiać godzinami…

 

 

Aktualny grafik zajęć
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Zapraszamy do zapoznania się z grafikiem zajęć proponowanych w Naszej Kawiarni.

Na zajęcia obowiązują zapisy poprzez wiadomość prywatną fb, pod numerem telefonu 884 391 714 lub bezpośrednio w kawiarni.

Rytmika
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Zapraszamy na nowe, mocno umuzykalniające zajęcia muzyczno-rytmiczne prowadzone przez świetnego pedagoga z wieloletnim stażem pracy m.in. w przedszkolach Panią Joanną Bereźnicką. Specjalnie skonstruowane zajęcia rytmiczne zawierają w sobie przeróżne ćwiczenia, które wpływają m.in. na wyrabianie sprawności fizycznej, uwrażliwiają na zmiany zachodzą w muzyce, wprowadzają w elementy tańca towarzyskiego, grupowego oraz łącza w sobie elementy muzykoterapii.

Joanna Bereźnicka pedagog, nauczyciel rytmiki w wielu wrocławskich przedszkolach. Od wielu lat wprowadza dzieci w świat muzyki, instrumentów, tańca, śpiewu

Projekt MAMA
Kliknij tutaj i zobacz opis zajęć

Już od 7 stycznia startujemy z pierwszymi warsztami dla kobiet w ciąży i mam pod hasłem Projekt „Mama” 😍
Warsztaty będą pewnego rodzaju alternatywą dla szkoły rodzenia. Na czym polega odmienność? Przede wszystkim na tym, że u nas na dany temat będzie wypowiadał się specjalista w swojej dziedzinie 👍👌
Wsród naszych specjalistów będzie znana i doświadczona mama-położna, mama-radca prawny, mama-psycholog, mama- aaaaa nie, narazie nie zdradzimy więcej 😀 Jak widzicie, poza byciem ekpertem w swojej dziedzinie, Panie są… mamami ! 😍

Kolejne tematy spotkań udostępniane są w formie wydarzenia na fb.